21.01.2014

Ödünç Kitap Okumam Diyenlere

Çoğu insan kitapların kendilerine ait olmasını ister, kütüphanesinde bulunması için alır kitapları. Ben bu duruma niyeyse tezat oluşturuyorum. Çok nadir kitap satın alıyorum ve onları elimde tutuyorum. Bir kitap bana aitse onu okumayı sürekli erteliyorum. Bir kitabı mümkün olduğunca çabuk bitirebilmem onu ancak ödünç almam kaydıyla mümkün oluyor. Bazen çok merak ettiğim kitapları satın alıyorum ama okuduktan sonra beğendiysem çevremdekilere veriyorum okuması için, çoğu zaman geri dönmüyor ama önemsemiyorum. Kitapların evlerde dolaplarda, raflarda unutulup tozlanmasındansa sürekli el değiştirip okunması taraftarıyım. 
Ödünç kitaba altını çizemediği için karşı olan arkadaşlarım var. Haklılar elbet ama ben kütüphanelerden aldığım kitapların altını çizemesem de en azından beğendiğim cümlelerin başına ve sonuna / işareti koyuyorum kitap bitince de onu en kıymetli dostum olan defterime yazıyorum. Bazen başkalarının altını çizdiği cümleleri okumak da hoşuma gidiyor, beğenirsem onları da not ediyorum defterime.
Demem o ki; bir kitabın bana ait olmasını önemsemiyorum. Ödünç alarak kitap okumaya sıcak bakıyorum.
Kütüphaneleri severim, beğendiğim kitapları bazen vaktim olamadığı için okuyamıyorum ama kütüphaneden alınca geri vermem gerekeceği için kitap okumaya illa ki vakit ayırıyorum ve o kitabı bitiriyorum.
Kütüphane demişken Ankara Hamamönü'nde Mehmet Akif Ersoy Edebiyat Müze Kütüphanesi var. Bu sene henüz oraya gidemedim ama geçen sene vaktim oldukça oraya giderdim. Oradan kitapları ödünç alamıyoruz. Sadece orada okuyabiliyoruz. Bu yüzden bir kitabı bitirmek için uzun vaktimizin orada geçmesi gerekiyor; ama o kadar güzel bir ortamı var ki orada vaktin nasıl geçtiğini anlayamıyorum. İnşallah gelecek aylarımı orada geçireceğim sıklıkla. Aslında orası benim gizli mekanımdır, arkadaşlarımdan kaçışım için çok güzel bir ortamdı ama artık herkesle paylaşıyorum. Öyle güzel bir mekanın herkesçe bilinmesini isterim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder