30.01.2014

Hoca Dedem

Rüyamda vefat etmiş bir akrabamı görmeyeli uzun zaman olmuştu. Rüyamda öyle bir akrabamı görünce kendimi hep suçlu hissederim. Acaba yeterince dua edemiyor muyum onun için diye düşünüp üzülürüm.

Bu sabah annem odaları süpürürken uykuyla uyanıklık arasında bir haldeyken rahmetli hoca dedemi gördüm. Babamın babasını. Hoca dedem hafızdı. Yaşlı teyzeler kuzenlerimle bizi görünce Havız Muhiddin'in torunları mısınız siz? Derlerdi. Anlamazdım dedemin havuzla ne alakası olabilirdi. Çocukluk işte. Neyse, çok güzel okurdu Kur'an-ı Kerim'i. Bana Kur'an okumayı öğretmemişti ama abime öğretirken çok komik anları olmuş. Dedem hafız olduğuna Kur'ana bakmadan da takip edebildiğinden gözleri kapalı dinlermiş abimi. Abim de hemen bitireyim çizgi film izleyeyim diye hızlı hızlı okurken yanlış mı okumuş atlamış mı ne yapmışsa artık dedem fark edince kafalarını tokuşturmuş. Ben bunu duyunca çok gülmüştüm.

Dedem gözümde süper kahraman gibi bir şeydi. Elinden her türlü iş gelirdi. Eski, kırık, atalım artık dediğimiz şeyler onun eline geçince tekrar hayat bulurdu sanki.
Rahmetli babaannem öldüğünde 6 yaşındaydım dedemlere gidince orada kalmak için uyuyor taklidi yapardım babam beni gıdıklayıp uyandırırdı. Babaannem öldükten sonra haftasonları gidip dedemle kalırdık. 9 yaşıma kadar onların mahallesindeki Berber İsmet'te kesilirdi saçlarım. Genelde babam götürürdü ama haftasonları dedemle kalmaya başladıktan sonra o götürüyordu. Dedemle mahallede gezmek harikaydı berberden çıktıktan sonra Ferhat Bakkala giderdik. İstediklerimi aldırırdım dedeme. Onunla hayat çok neşeliydi. Bazen bir şeye evet dedim mi evet dedin kaybettin der gülerdi, anlamazdım ama ben de gülerdim.

Dedem öldüğünde yedinci sınıfı bitirmiştim. Ölümün ne olduğunu idrak edebilecek yaştaydım artık. Berat gecesinden bir gün sonra vefat etmişti. Demek bu Berat gecesinde dedem için bir günlük rızkı yazılmış demiştim. Artık çocuk değildim ve anlayabiliyordum dedemin artık bizimle olamayacağını, onunla şakalaşamayacağımızı.

Bugün rüyamda üzgün bir şekilde onu görünce kendimi çok kötü hissettim. Uzun zamandır onunla ilgili bir şey düşünmemiştim. Gerçeğe çok yakın bir rüya olunca da etkisinden çıkamadım. İnşallah hayır olur bu rüyam.

Onu çok özlemişim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder